MediaBox

vector se png

Όσο προχωράμε στο 2024, το ψηφιακό τοπίο περνάει από σημαντικές μεταμορφώσεις. Οι marketers καλούνται να βρουν το δρόμο τους μέσα από αχαρτογράφητα τεχνολογικά σύνορα και να επαναπροσδιορίζουν συνεχώς τον τρόπο με τον οποίο απευθύνονται στο καταναλωτικό κοινό. Μέσα σε μία βιομηχανία που αλλάζει και εξελίσσεται καθημερινά, νέες τάσεις προκύπτουν και αλλάζουν τα δεδομένα. Από την τεχνητή νοημοσύνη έως την εικονική πραγματικότητα, το μέλλον του digital marketing είναι ήδη εδώ. Πάμε να δούμε τις 5 τάσεις που θα απασχολήσουν τους marketers φέτος – αλλά και στο μέλλον.

5 Digital Marketing τάσεις για το 2024

 Τάση #1: Η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης (AI) επαναπροσδιορίζει το marketing

Σύμφωνα με την έρευνα 2024 Digital Horizons του Semrush, η εξέλιξη του ΑΙ ήδη αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις και οι marketers. Όσοι ειδικεύονται στο digital marketing, ήδη χρησιμοποιούν εργαλεία ΑI για να ενισχύσουν την παραγωγικότητα και να μειώσουν τον χρόνο που δαπανείται για καθημερινές εργασίες.

Σύμφωνα με την έρευνα, μερικές από τις δημοφιλέστερες χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης είναι οι παρακάτω:

  • 48% των marketers χρησιμοποιούν εργαλεία generative AI για την παραγωγή περιεχομένου.
  • 45% των marketers χρησιμοποιούν εργαλεία AI για να αναλύσουν δεδομένα του marketing.
  • 38% των marketers χρησιμοποιούν εργαλεία AI για να αυτοματοποιήσουν SEO διαδικασίες.

Ακόμη, σύμφωνα με τα δεδομένα του Semrush.Trends, η επισκεψιμότητα σε websites που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη αυξήθηκε κατά 1.000% το 2023, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη δημοτικότητα του AI.

Τάση #2: Οι εξελίξεις στην τεχνολογία συγχωνεύουν την ψηφιακή και φυσική πραγματικότητα

Πόσο μεγάλο κομμάτι από την καθημερινότητά σας καλύπτεται από την τεχνολογία; Η έρευνα 2024 Digital Horizons εξετάζει το πώς η ψηφιακή και η φυσική πραγματικότητα αλληλοκαλύπτονται ολοένα και περισσότερο. Το λεγόμενο Internet of Things (IoT) επαναπροσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλοεπιδρούν με το φυσικό τους περιβάλλον, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τους επαγγελματίες του digital marketing. Με μία πληθώρα από «έξυπνες» συσκευές, οι καταναλωτές εισέρχονται σε μια νέα εποχή και, αντίστοιχα, οι έμποροι ανακαλύπτουν καινοτόμους τρόπους για να προσελκύσουν το κοινό τους.

Παράλληλα, οι καινοτομίες στην ενισχυμένη πραγματικότητα (AR) και στην εικονική πραγματικότητα (VR) ενισχύουν την απόδοση επένδυσης (ROI). Έρευνα του Shopify δείχνει ότι οι εμπειρίες AR μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά των conversions στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατά 40%.

Τάση #3: Το καταναλωτικό κοινό εστιάζει στην αυθεντικότητα, τις αξίες και την κοινωνική ευθύνη

Οι καταναλωτές επιλέγουν brands που συμφωνούν με τις αξίες τους, ενώ το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και τη βιωσιμότητα αυξάνεται. Το σημερινό κοινό δεν αναζητά απλώς προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά brands τα οποία επιδεικνύουν διαφάνεια και αυθεντικότητα. Μάλιστα, φαίνεται ότι το 76% των καταναλωτών θα επέλεγε ένα brand με το οποίο αισθάνεται μία σύνδεση στις αξίες, αντί του ανταγωνιστή.

Οι επιχειρήσεις ανταποκρίνονται σε αυτές τις αλλαγές ενσωματώνοντας την κοινωνική ευθύνη και τη βιωσιμότητα στη στρατηγική τους και οι επαγγελματίες του digital marketing, από την πλευρά τους, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο μεταδίδουν τα μηνύματα στο κοινό, προκειμένου να ενισχύσουν τη φήμη ενός brand.

Τάση #4: Το τοπίο του digital content εξελίσσεται ραγδαία

Καθώς το κοινό απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τα παραδοσιακά μέσα, το streaming, τα podcasts και τα short-form video στα social media γίνονται ολοένα και πιο κρίσιμα για την εύρεση πελατών και τις πωλήσεις. Συγκεκριμένα, το format του short video θα συνεχίσει να είναι ο βασιλιάς του content το 2024, με το TikTok, Instagram, και το YouTube να αποτελούν τις πιο δημοφιλής πλατφόρμες για αυτού του είδους το περιεχόμενο. 

Η ολοένα και αυξανόμενη δημοτικότητα των social media ως μέσα εύρεσης και αγοράς προϊόντων κλείνει το μάτι στις ομάδες του marketing για τα κανάλια στα οποία θα πρέπει να εστιάσουν για να πετύχουν πωλήσεις. Μάλιστα, το 50% των καταναλωτών παγκοσμίως αναφέρουν πως χρησιμοποιούν τα social media για να ανακαλύψουν προϊόντα.

digital trends 2 (1)

Τάση #5: Οι τεχνολογίες lifestyle οδηγούν σε αλλαγές στη βιομηχανία του digital marketing

Οι τεχνολογίες διάφορων τομέων που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητά μας, όπως της τραπεζικής, της εκπαίδευσης και του gaming, ανοίγουν στους marketers την πόρτα σε νέο κοινό μέσα από το community-based marketing. Ενδεικτικά:  

  • Το digital banking, τα κρυπτονομίσματα και το decentralized finance (DeFi) δημιουργούν πρόσβαση σε νέες αγορές, με προσέγγιση του κοινού μέσα από forums, emails, εξειδικευμένα websites ή apps, κλπ.
  • Η online εκπαίδευση δημιουργεί νέες ευκαιρίες marketing για ήδη καθιερωμένες επιχειρήσεις, όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα, εκδοτικούς οίκους, κλπ.
  • Η βιομηχανία του gaming αλλάζει τα δεδομένα στον κλάδο της διασκέδασης, με το streaming να φέρνει νέες ευκαιρίες διαφήμισης.

Digital Μarketing 2024: Νέα δεδομένα, νέες αγορές, νέες ευκαιρίες

Καθώς εξερευνούμε το ψηφιακό τοπίο στο 2024, γίνεται ξεκάθαρο πως η ευελιξία και η καινοτομία είναι τα δύο κλειδιά για την επιτυχία. Ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες, όπως εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, AR/VR και social media commerce, οι επαγγελματίες του marketing μπορούν να παραμείνουν ενημερωμένοι και να δημιουργήσουν πιο ουσιαστικές σχέσεις με το κοινό που στοχεύουν.

Κάνετε και εσείς την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο, επιλέγοντας τον κατάλληλο digital marketing συνεργάτη που θα αναβαθμίσει την παρουσία σας και θα σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας με τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους! Η ομάδα της MediaBox παραμένει πάντα ενημερωμένη για τις τελευταίες τάσεις της βιομηχανίας και χρησιμοποιεί τα πιο εξελιγμένα και καινοτόμα εργαλεία, για να σας προσφέρει μία ολιστική υπηρεσία, από τη δημιουργία του Eshop σας μέχρι τη διαφήμιση στα social media και σε άλλα κανάλια. Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και να δημιουργήσουμε μαζί την ψηφιακή σας στρατηγική!